Program kluba Peng se sastoji primarno iz dva glavna dela – programa Tai Chi-ja i programa Qigong-a.

Tai Chi program je baziran na porodičnom Jang stilu i ovde se prenosi U CELOSTI!

Pripremne vežbe

Pripremne vežbe predstavljaju kombinaciju vežbi ćigonga i vežbi istezanja, izdržljivosti, snage i koordinacije.
Neke od vežbi koje radimo specifične su za porodični Yang stil Tai Chi-ja i praktikuju se isključivo kod nas 🙂

Forme bez oružja

Forme bez oružja ili samo forme(barehand forms) predstavljaju splet pokreta, pozicija i principa Snake Style Tai Chi Chuana namenjeni samoodbrani i neutralizaciji protivnika. Svaki pokret, iako se to možda ne čini na prvi pogled, predstavlja udarac, polugu, izbacivanje protivnika iz ravnoteže, bacanje, guranje itd…

U klubu Peng se uče i treniraju sledeće forme bez oružja:

  • Kratke forme – Forma 13 i Forma 24 – Peking forma
  • Tradicionalna duga forma 108 i
  • Borbene forme – Cheung Chuan

Forme sa oružjem

Pored formi bez oružja, Ip/Yang Tai Chi Chuan sadrži i forme sa oružjem. Forme sa oružjem nude dublje razumevanje veštine ali i izazov zbog težine savladavanja i kontrolisanja oružja i novih pokreta:

  • Sablja, zbog svoje zakrivljenosti, prati kružne pokrete ruke i predstavlja njen produžetak. Pokreti forme sablje su fluidni, zabavni za izvođenje i intuitivni.
  • Forma mača je duplo duža od forme sablje i malo teža zbog drugačije prirode oružja, te samim tim, predstavlja i veći izazov za savladavanje.
  • Forma koplja je najkraća ali i dosta komplikovana ukoliko se trudimo da pokrete izvedemo potpuno sledeći principe stila.

Partnerske vežbe

Kroz partnerski rad se prihvata, proverava i utvrđuje znanje principa Snake Style TCC-a, radi se na produbljivanju osećaja „osluškivanja“ namera i energije partnera, pravovremenog i adekvatnog preusmeravanja te energije i njeno neutralisanje uz korišćenje najmanje moguće količine snage. Ovakav vid treninga je poznat i kao „Push Hands“ ili „Tui Shou“.

Kreće se sa najjednostavnijim statičnim oblikom vežbe uz upotrebu samo jedne ruke ka komplikovanijim mobilnim vežbama uz upotrebu obe ruke i Chin Na tehnikama (koriste poluge kao sredstvo za kontrolu protivnika).

Pokreti i pozicije iz forme se detaljno obrađuju i objašnjava se njihova primena u samoodbrani uz naglasak na pojašnjenje tipa borbene tehnike koja se koristi.

Kako je napisano u “40 poglavlja porodice Jang” koji obrađuju principe Taiđi Ćuena:

 

Neprekidno napredovanje i povlačenje Taiđija

Peng, Lu, Đi i An prate principe prirode; Jin i Jang, voda i vatra dopunjuju jedno drugo.Prvo usavršite ručne tehnike “4 pravca” (Peng, Lu, Đi i An), tek onda Lije, Cai, Kao i Džou.

Kad znate kako da iskoristite tehnike “4 ugla”, trinaest pozicija ne prestaju sa kretanjem, zbog toga ih zovemo Dugom borbenom formom (Long boxing).

Sada možete da po želji širite i skupljate (pokrete), ali nikad ne prekršite pricipe Taiđija.

error: Sadržaj je zaštićen !! Ukoliko želite da prenesete neki tekst-kontaktirajte nas!
Share This